USŁUGI PR
Kształtowanie wizerunku firmy czy osoby stanowi jedno z narzędzi promocji. Ze względu na specyfikę tego narzędzia szczególnie w mikro i małych firmach współpraca z mediami często jest pomijana na etapie planowania działań marketingowych. Wynika to zwykle z braku wiedzy osób zarządzających o korzyściach płynących z tej formy promocji oraz o tym, w jaki sposób można skutecznie kształtować wizerunek. Przed współpracą redakcyjną z mediami powstrzymywać może także lęk związany z siłą oddziaływania mediów i władzą, którą się im przypisuje. Jednakże właściwe zarządzanie relacjami z redakcjami może nie tylko przynieść znacznie trwalsze skutki niż tradycyjna reklama, ale także jest to znacznie tańsza forma promocji.
Realizacja i przebieg projektu
Zakres usługi PR i ich charakter każdorazowo opracowywany jest w oparciu o szczegółową analizę potrzeb Firmy i jej celów. Udział zewnętrznego konsultanta w kreowaniu wizerunku Firmy może obejmować doradztwo, planowanie i realizację strategii promocji lub indywidualne szkolenie w zakresie współpracy z mediami i budowania z nimi pozytywnych długoterminowych relacji.